Ford Mustang Ecoboost Forum banner
141 - 160 of 164 Posts
Toen we een grotere intercooler op de EB van mijn zoon installeerden, sneden we het onderste deel van de lamellen af. Met de neus/voorbumper verwijderd is het gemakkelijk te zien hoe ze werken en een stuk eenvoudiger om ze te verwijderen of aan te passen. Het is niet zo moeilijk om de voorbumper te verwijderen als je een paar U-tube-video's bekijkt om te zien hoe het moet. De nieuwe intercooler was zo groot dat deze de ruimte van het onderste deel van de lamellen belemmerde. We markeerden hoeveel lamellen we moesten afsnijden voor de ruimte en ritsen ze er met een Dremel-afsnijgereedschap af. Met de intercooler geïnstalleerd, zetten we het bovenste deel van de lamellen terug en staken we de motorbedrading weer in. Alles past prima! Zet de bumper terug en je zou nooit weten dat er iets gedaan is, tenzij je naar beneden gaat en door het onderste deel van de grill kijkt, waar je de nieuwe intercooler achter de grill kunt zien. Het bovenste deel bedient de grilllamellen over de radiator net als voorheen, alleen het onderste deel is nu open voor de intercooler. :cool:

Meh, Mishi IC werkt prima met de rolluiken op hun plaats, dus ik heb de mijne aan laten staan. Om ze te zien werken, ga je gewoon voor de auto staan en start je hem op afstand, ze sluiten en gaan dan weer open. Ze zijn er met een reden, en ik ben het ermee eens, er is een enorme hoeveelheid dode luchtruimte rond de kleine 2.3 EB-motor, dus laat de rolluiken sluiten op snelheid. Wat betreft een doorn in het oog, ze zijn niet eens merkbaar als de auto daar staat, of hij nu draait of niet! Wanneer je ook maar rond de auto loopt, ze zullen altijd open staan. Wanneer ze gesloten zijn, zul je het niet eens merken!

Meh, Mishi IC werkt prima met de shutters op hun plaats, dus ik heb de mijne laten zitten. Om ze te zien werken, ga je gewoon voor de auto staan en start je hem op afstand, ze sluiten en gaan dan weer open. Ze zijn er met een reden, en ik ben het ermee eens, er is een enorme hoeveelheid dode luchtruimte rond de kleine 2.3 EB-motor, dus laat de shutters sluiten op snelheid. Wat betreft een doorn in het oog, ze zijn niet eens merkbaar als de auto daar staat, of hij nu draait of niet! Wanneer je ook rond de auto loopt, ze staan altijd open. Wanneer ze gesloten zijn, zul je het niet eens merken!
Precies, ik heb mijn auto al bijna anderhalf jaar en merkte pas vorige week dat ze er waren toen ik daadwerkelijk probeerde te kijken lol

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

We hebben een Lethal Performance Grille Delete Kit geïnstalleerd en de shutters verwijderd

Ze zijn behoorlijk afschuwelijk als je de fabrieksroosters verwijdert, IMO

Het ziet er veel schoner uit zonder ze te installeren. Ik weet niet zeker wat de prestatie-afwegingen zijn, maar ik weet zeker dat onze Panda Motorworks FMIC onze IAT's laag zal houden

Nick C.
Ik heb mijn actieve roosters verwijderd, nu heb ik meerdere motorstoringscodes :( hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb mijn Active grills verwijderd, nu heb ik meerdere check engine codes :( hoe los ik dit op?
Meerdere? Wil je toelichten wat ze precies zijn? Verwijdering van AGS zou slechts tot ÉÉN, passieve code moeten leiden, die het dashboardpictogram niet laat oplichten. Het kan alleen met een scanner worden gelezen/gezien.

Het lijkt erop dat je een samenloop van codes hebt. Neem er een voor een. De eerste is P0073 en komt waarschijnlijk omdat je vergeten bent je omgevingstemperatuursensor aan te sluiten toen je je voorbumper weer terugzette. De volgende is P018C en is de fout van de lagedrukbrandstofsensor. Waarschijnlijk toeval dat het nu de kop opsteekt, maar het is een bekend probleem met de Ecoboost Mustang. Zoek gewoon een andere lagedruksensor voor $50 en vervang deze. Je hebt geluk, blijkbaar ervaren sommige mensen "Ecobooms" als dit ding eruit klapt. De P0301 heeft betrekking op misfires en kan waarschijnlijk worden toegeschreven aan dezelfde brandstofdruksensor die zijn werk niet correct doet. Ik weet niet zeker waarom P05A1 voor Cruise Control knippert. Je kunt dat misschien gewoon wissen en het laten verdwijnen.

Veel verschillende automerken hebben AGS, en zoals verschillende mensen al eerder hebben gezegd, is hun enige doel om het brandstofverbruik te verbeteren, de autoverkoop te bevorderen en tegelijkertijd de EPA tevreden te houden.
Als je je auto modificeert voor meer vermogen, is het een goed idee om ze te verwijderen, wat een betere luchtcirculatie voor koeling etc. bevordert, maar de motor weer aan te sluiten om een code te voorkomen of te modificeren met forscan.
Als je auto een dagelijkse auto is en je een beter brandstofverbruik wilt, laat ze dan zitten.
We krijgen vaak auto's in de werkplaats met een code voor deze dingen en 99% van de eigenaren hebben geen idee dat ze er überhaupt zijn.

We hebben een Lethal Performance Grille Delete Kit geïnstalleerd en de shutters verwijderd

Ze zijn behoorlijk afschuwelijk als je de fabrieksroosters verwijdert, IMO

Het ziet er veel schoner uit zonder ze geïnstalleerd. Ik weet niet zeker wat de prestatie-afwegingen zijn, maar ik weet zeker dat onze Panda Motorworks FMIC onze IAT's laag zal houden

Nick C.
Is het motorlampje gaan branden nadat de shutters zijn verwijderd?

Is het motorlampje gaan branden nadat de shutters zijn verwijderd?
Nee. De AGS zet een softcode in de computer voor "kan niet communiceren met AGS", maar het gooit geen CEL of verschijnt op de meeste scanners. Het staat in mijn Cobb elke keer als ik kijk, maar geen licht en heeft geen invloed op iets als ze weg zijn.

Ik heb de thread vanaf het begin gelezen, ongeveer 4 jaar.

Omdat de shutters voor aero zijn, zou een tuner moeten uitzoeken hoe ze handmatig bediend kunnen worden. Het is misschien niet veel, maar minder weerstand is altijd beter voor snellere 1/4 mijl. Kijk naar de voorkanten van Tesla en Mach E... strak afgesloten.

Slechts mijn 2 cent, denkend dat het mogelijk is dat ze zouden helpen tijdens het racen.

Geen actieve grille-shutter op in Australië geleverde auto's. Maar bijna alle in Australië geleverde Mustangs uit de eerste fase van 2015 tot 2018 waren Premium Performance.

Ik weet dat dit een oud bericht is, maar ik heb informatie rechtstreeks uit het Ford-servicemanual over systeemoverzicht en operationele parameters en inputs die door PCM worden gebruikt om ze te besturen, en de werking en componenten van het systeem.

Overzicht actieve grille-shutter

Het actieve grille-shutter-systeem (indien uitgerust) bestaat uit de grille-shutter-assemblage en de grille-shutter-actuator.
Het actieve grille-shutter-systeem wordt voornamelijk gebruikt om het brandstofverbruik te maximaliseren door de aerodynamische weerstand van het voertuig te verminderen. Het actieve grille-shutter-systeem wordt ook gebruikt om de opwarmtijd van de motor te verkorten, de efficiëntie van de motor te verhogen en de inzittenden van het voertuig tijdig warmte te bieden. De grille-shutter-actuator ontvangt positieopdrachten van de PCM. Het actieve grille-shutter-systeem voert een kalibratiesequentie uit telkens wanneer de motor wordt gestart, waarbij de shutters volledig worden geopend en gesloten voordat ze in de geprogrammeerde positie worden geplaatst, zoals gevraagd door de PCM.
PCM-ingangen/uitgangen die kunnen worden gebruikt voor het besturen van grille-shutters zijn de:
ECT-sensor
IAT-sensor
A/C-druksensor
APP-sensor
ABS-module (via de HS-CAN)
AAT-sensor (omgevingstemperatuur)
TCT-sensor (turbocompressortemperatuur)
MCT-sensor (inlaatluchttemperatuur)
TOT-sensor (transmissieolietemperatuur)
Motor koelventilator
Motorolietemperatuur
© Copyright 2020, Ford Motor Company.
501-02 Carrosseriepanelen voorkant 2020 Mustang
Beschrijving en bedieningsprocedure revisiedatum: 20-06-2016

Actieve grille-shutter - Systeemwerking en componentbeschrijving

Systeemwerking
Systeemdiagram
Netwerkberichtentabel
PCM-netwerkinvoerberichten
Broadcast-berichtAfkomstige moduleBerichtdoel
VoertuigsnelheidABS-moduleDe voertuigsnelheid wordt gebruikt om de positionering van de grille-shutters te bepalen.
Actieve grille-shutter
De grille-shutter-actuator positioneert de grille-shutters op basis van opdrachten van de PCM. De grille-shutter beweegt 90 graden van volledig gesloten naar volledig open en wordt, op basis van de door de PCM bevolen positie, in 1 van de 16 posities geplaatst (ongeveer 6 graden tussen posities).
Tijdens normaal gebruik kan de grille-shutter gedeeltelijk tot volledig open staan ​​wanneer de motor is uitgeschakeld, afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Na een motorstartgebeurtenis vindt een kalibratie van het grille-shutter-systeem plaats, die doorgaans 15-20 seconden duurt. Het grille-shutter-systeem voert de kalibratiesequentie uit door de eindposities, open en gesloten, te detecteren. De kalibratiesequentie kan in beide richtingen beginnen, open of gesloten, en gaat door totdat deze succesvol is of een storing wordt gedetecteerd. Er kan een lange pauze optreden tussen de 2 delen (open/dicht) van de kalibratiesequentie. Als
bepaalde storingen aanwezig zijn (shutter geblokkeerd of actuatorfout), wordt een herkalibratie gestart in een poging het probleem op te lossen. Als het probleem niet is opgelost na een gekalibreerd aantal pogingen (meestal 3 of 4), start een timer en stelt een DTC in wanneer de timer een vooraf bepaalde limiet bereikt. Andere storingen veroorzaken ook een herkalibratieverzoek, maar pas nadat een grille-shutter-DTC in de PCM is ingesteld.
De PCM communiceert de gewenste positie (open of gesloten) van de grille-shutter op basis van verschillende PCM-ingangen (voertuigsnelheid, koelvloeistoftemperatuur, omgevingstemperatuur, A/C-systeemdruk, enz.). De PCM communiceert met de grille-shutter-actuator via een LIN. De LIN ondersteunt bidirectionele communicatie tussen de grille-shutter-actuator en PCM, waardoor de grille-shutter-actuator positie- en foutinformatie kan communiceren met de PCM.
De PCM stelt grille-shutter Diagnostic Trouble Codes (DTC's) in wanneer de foutinformatie door de grille-shutter-actuator wordt gecommuniceerd gedurende een vooraf bepaalde periode. Eventuele storingen van de LIN gedurende meer dan 10 seconden continu resulteren erin dat de grille-shutter-actuator de grille-shutter volledig opent. Er is geen indicatie voor de bestuurder van het voertuig wanneer er een storing is met het grille-shutter-systeem of een grille-shutter-DTC in de PCM is ingesteld.

Componentbeschrijving

Grille-shutter-actuator
De grille-shutter-actuator is een slimme motor die positieverzoeken van de PCM via de LIN ontvangt. Een van de grille-shutter-lamellen wordt met behulp van een houder op de grille-shutter-actuator aangesloten. De grille-shutter-actuator kan afzonderlijk of als onderdeel van een complete assemblage worden onderhouden, inclusief de grille-shutter, de grille-shutter-actuator, de houder, de behuizing en de jumperkabelboom.

Grille-shutter
De grille-shutter bestaat uit shutter-lamellen die in een omlijste behuizing met elkaar zijn verbonden. Een van de afzonderlijke shutter-lamellen is bevestigd aan de grille-shutter-actuator. Wanneer de grille-shutter-actuator beweegt, beweegt deze de bevestigde shutter, waardoor de andere verbonden shutters bewegen. De grille-shutter wordt als een assemblage onderhouden (afzonderlijke shutter-lamellen zijn niet onderhoudbaar), inclusief de grille-shutter, de grille-shutter-actuator, de houder, de behuizing en de jumperkabelboom.
© Copyright 2020, Ford Motor Company.

141 - 160 of 164 Posts