Ford Mustang Ecoboost Forum banner
21 - 40 of 75 Posts
Het probleem is ervan uitgaan dat de aftermarket sensor "geĂĽpdatet" is. Als hij "geĂĽpdatet" was, zou de fabriek hem in nieuwe voertuigen plaatsen, wat ze niet doen.

Er zijn een paar niet-essentiële visuele verschillen, maar niemand heeft enig bewijs gepresenteerd dat er iets aan is dat functioneel anders is of dat hij betrouwbaarder is.

Ik ben al meer dan 40 jaar ingenieur en ondersteun de productie, en elke keer als je naar een andere leverancier gaat voor een onderdeel dat precies volgens dezelfde specificaties is gemaakt, zullen er bijna onvermijdelijk visuele verschillen zijn. Gezien de miljoenen van deze sensor die Ford de afgelopen 10 jaar in al hun benzinemotoren heeft gestopt, kan ik alleen maar concluderen dat het niet meer is dan een onderdeel van een andere leverancier.

Dave
Eigenlijk is Ford medio 2018 begonnen met het plaatsen van de "nieuwe" sensor in de eco mustang, ik kan niet spreken voor andere 2.3 voertuigen, maar de mustang is zeker geĂĽpdatet in 2018.

Het is ook niet alleen een visuele verandering.



Het bestelde artikel was BU5Z-9F972-B. Het werkelijke onderdeelnummer op de sensor is echter BU5A-9F972-CA. (Nieuwe sensor onderaan). Volgens sommige berichten hebben de Mustangs uit 2018 nog steeds de oude sensor.

Het lijkt erop dat het onderdeel door Ford is herzien. De herziene sensor heeft een extra gat voor de atmosferische druk.
 
Eigenlijk is Ford medio 2018 begonnen met het plaatsen van de "nieuwe" sensor in de eco mustang, ik kan niet spreken voor andere 2.3 voertuigen, maar de mustang is zeker in 2018 geĂĽpdatet.

Het is ook niet alleen een visuele verandering.



Het bestelde artikel was BU5Z-9F972-B. Het werkelijke onderdeelnummer op de sensor is echter BU5A-9F972-CA. (Nieuwe sensor onderaan). Volgens sommige berichten hebben de Mustangs uit 2018 nog steeds de oude sensor.

Het lijkt erop dat het onderdeel door Ford is herzien. De herziene sensor heeft een extra gat voor de atmosferische druk.
Goed genoeg voor mij! Ik trek mijn eerdere verklaring in. Als je auto een 15-18 is, vervang die dan.
 
Eigenlijk begon Ford medio 2018 de "nieuwe" sensor in de eco mustang te plaatsen, ik kan niet spreken voor andere 2.3 voertuigen, maar de mustang is zeker in 2018 geĂĽpdatet.

Het is ook niet alleen een visuele verandering.



Het bestelde artikel was BU5Z-9F972-B. Het daadwerkelijke onderdeelnummer op de sensor is echter BU5A-9F972-CA. (Nieuwe sensor onderaan). Volgens sommige berichten hebben de Mustangs uit 2018 nog steeds de oude sensor.

Het lijkt erop dat het onderdeel door Ford is herzien. De herziene sensor heeft een extra gat voor atmosferische druk.
Ik heb die druksensor al een jaar in mijn la liggen... omdat ik een groot voorstander ben van "Als het niet kapot is..." (ook al zou in dit geval 'kapot' een GROOT probleem zijn dat je wilt vermijden). Dat is de beste vergelijking en beschrijving die ik tot nu toe heb gezien. Ik ga dat ding nu zo snel mogelijk plaatsen.

Denk je dat dit mogelijk verband kan houden met een af en toe voorkomende dip in het toerental als ik stationair draai?
 
Ik heb die druksensor al een jaar in mijn la liggen... omdat ik een groot voorstander ben van "Als het niet kapot is..." (ook al zou in dit geval 'kapot' een GROOT probleem zijn dat je wilt vermijden). Dat is de beste vergelijking en beschrijving die ik tot nu toe heb gezien. Ik ga dat ding nu zo snel mogelijk plaatsen.

Denk je dat dit mogelijk verband kan houden met een af en toe een dip in het toerental als ik stationair draai?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, dat is de oorzaak, de mijne had een onregelmatige stationairloop en de bijgewerkte Evap-slang heeft dat probleem opgelost.

Ik heb ook nooit een probleem gehad met FRP dat daadwerkelijk minder was dan FRP gewenst, maar nadat ik al een keer ecoboom had gehad, heb ik naar alle mogelijke oorzaken gekeken. Iets zo goedkoop en eenvoudig als deze sensor, ik heb het gewoon gedaan voor de gemoedsrust.

Ik ben het met je eens dat als het niet kapot is, je het niet moet repareren, totdat ik Tune+, PD en Stratified allemaal over deze sensor hoorde praten en hoe, als deze uitvalt, je motor geen brandstof meer krijgt, dat was voor mij genoeg om hem te vervangen.

Meer info over de sensor:

  • De nieuwe lagedruk brandstofsensor verhelpt een probleem met hogedruk brandstof. Wanneer de lagedruk brandstofsensor defect raakt, daalt de brandstofrail druk bij belasting tot bijna 0. De hogedruk brandstofpomp denkt dat er een probleem is en in plaats van het te omzeilen, schakelt hij gewoon uit.
  • De EVAP-spoelmagneetklep update verhelpt problemen met de kortetermijn brandstofaanpassingen bij belasting. Wanneer de EVAP-spoelmagneetklep defect raakt, gaan de kortetermijn brandstofaanpassingen naar 0 en krijg je geen brandstofcorrecties bij belasting (meestal vol gas) en kan de auto mogelijk arm gaan lopen. Als je port injection of methanol injection hebt, of 400whp+ maakt, kan dit een catastrofale storing veroorzaken.
  • Beide items kunnen defect raken zonder dat er een controlelampje gaat branden, en je zou het niet kunnen weten. Het is het beste om ze allebei te vervangen om problemen te voorkomen, ze zijn extreem goedkoop.
 
Ik heb die druksensor al een jaar in mijn la liggen... omdat ik een groot voorstander ben van "Als het niet kapot is..." (ook al zou in dit geval 'kapot' een GROOT probleem zijn dat je wilt vermijden). Dat is de beste vergelijking en beschrijving die ik tot nu toe heb gezien. Ik ga dat ding nu zo snel mogelijk installeren.

Denk je dat dit mogelijk verband kan houden met een af en toe een dip in het toerental als ik stationair draai?
Ik weet niet zeker waarom je de sensor aftermarket noemt. Het is een OEM-vervanging die rechtstreeks van Ford kan worden gekocht.
Motorcraft is een aftermarket leverancier van onderdelen voor Ford en andere merken voertuigen. Er zijn heel veel onderdelen die Motorcraft voor Ford verkoopt als OE-vervanging die niet dezelfde zijn als die uit de fabriek komen. Motorcraft is een apart winst- en verliescentrum binnen Ford, dus ze hebben hun eigen leveranciersbasis.

Ik noem het aftermarket omdat het niet hetzelfde is als die uit de fabriek komt.

Dave
 
Ik hoop dat jullie die de sensor voor de zekerheid vervangen, beseffen dat een nieuw, onbewezen onderdeel statistisch gezien waarschijnlijker defect raakt dan een onderdeel dat al een tijdje correct functioneert.
.

De vervangende sensor is noch nieuw noch onbewezen, hij is in productie en wordt sinds minstens 2018 in nieuwe Ford-voertuigen geĂŻnstalleerd en heeft tot nu toe geen indicatie gegeven dat hij problematisch is.

In het geval van de brandstofdruksensor gebruikt Ford sinds 2010 hetzelfde onderdeel met hetzelfde onderdeelnummer in alle benzinemotoren en dat is nog steeds zo. Het aftermarket-onderdeel dat iedereen vervangt, heeft een paar onbelangrijke, kleine visuele verschillen, maar er is geen bewijs dat het betrouwbaarder is dan het fabrieksonderdeel (en het zou een hogere uitvalkans kunnen hebben).

Dave
Volkomen onjuist, zie de post van Turbotigger hierboven.

Het probleem is dat ervan wordt uitgegaan dat de aftermarket-sensor "geĂĽpdatet" is. Als hij "geĂĽpdatet" was, zou de fabriek hem in nieuwe voertuigen plaatsen, wat ze niet doen.
Ook onwaar, zoals Turbotigger hierboven heeft gepost, wordt de geĂĽpgrade sensor sinds minstens medio 2018 in nieuwe voertuigen geĂŻnstalleerd.

Met alle respect, je hebt veel educatieve en informatieve posts, waar ik dankbaar voor ben, net als ik er zeker van ben dat velen dat ook zijn. Het plaatsen van ongefundeerde beweringen als feit doet afbreuk aan de vele geweldige bijdragen die je levert.



Ik ben al meer dan 40 jaar ingenieur en ondersteun de productie, en elke keer dat je naar een andere leverancier gaat voor een onderdeel dat exact volgens dezelfde specificaties is gemaakt, zijn er bijna onvermijdelijk visuele verschillen. Gezien de miljoenen van deze sensor die Ford de afgelopen 10 jaar in al hun benzinemotoren heeft geplaatst, kan ik alleen maar concluderen dat het niets meer is dan een onderdeel van een andere leverancier.
40 jaar als ingenieur en dat is de "enige" conclusie die je kunt trekken, lol? Zou een mogelijke conclusie niet kunnen zijn dat Ford misschien een zwakte in de bestaande sensor heeft herkend en als reactie daarop een sensor heeft ontworpen die minder gevoelig is voor defecten?
Is het eerlijk om aan te nemen dat je een projectingenieur was en geen proces- of productietechnicus?

Ik noem het aftermarket omdat het niet hetzelfde is als het onderdeel dat uit de fabriek komt.

Dave
Ik noem het OEM omdat het exact hetzelfde is als het onderdeel dat sinds 2018 uit de fabriek komt.

AFAIK is BU5Z-9F972-CA de enige die momenteel in productie is, aangezien de oude stijl (BU5Z-9F972-B) is uitgefaseerd.

Ook biedt Motorcraft originele FoMoCo-vervangingsonderdelen aan, die eigendom zijn van, worden onderschreven door en een handelsmerk zijn van Ford, zijn gebouwd volgens de specificaties van Ford en kunnen bij elke Ford-dealer worden opgehaald als een directe vervanging. In veel gevallen worden hun onderdelen op dezelfde assemblagelijn gebouwd als FoMoCo-vervangingsonderdelen, wat heel anders is dan wat de meesten als aftermarket beschouwen.
 
Mogelijk heb ik de mijne rechtstreeks van mijn lokale Ford-dealer gekocht voor $23 plus belasting.
Mijn 2018 werd geleverd met de oude stijl en is inderdaad defect geraakt. Ik had de nieuwe al bij de hand als verzekering, maar heb hem nooit vervangen omdat ik dacht: als hij niet kapot is, moet je hem niet repareren. Ik heb hem vervangen en de auto reed alsof er nooit iets was gebeurd. Het nieuwe onderdeel ziet er iets anders uit dan het oude. Zelfs als het verschillende leveranciers betreft, geen ontwerpverschillen, krijg je zelfs bij het bouwen volgens dezelfde specificaties een iets ander product vanwege verschillen in grondstoffen, bewerking, productieprocessen en bouwkwaliteit. Ik kom dit de hele tijd tegen in de elektronica-industrie. Componenten worden van meerdere leveranciers betrokken, meestal degene die voorraad heeft, een goede prijs en op tijd kan leveren. Meestal weet je pas dat een onderdeel ondeugdelijk is als het niet slaagt voor een functionele test, of erger nog, in het veld faalt. In het geval van deze brandstofsensor, die uit de eerste hand een storing heeft ervaren, geloof ik in het vervangen door het nieuwere onderdeel.
 
Is eBay een betrouwbare bron hiervoor? Overal elders is het ongeveer twee keer zo duur, ik vraag me af of daar een goede reden voor is
Ik heb de mijne van eBay. Kostte niet veel, snel geleverd, werkt prima.
 
Ik heb de mijne van eBay. Heeft niet veel gekost, snel geleverd, werkt prima.
Ik ben brutaal, maar hetzelfde kan gezegd worden van de originele versie op mijn auto, zoals afgeleverd vanuit de fabriek. Ik denk dat de conclusie van deze discussie ten eerste is dat als je in een standaard voertuig rijdt en je zorgen hebt (of ze nu reëel of ingebeeld zijn), je de sensor moet vervangen. Ik vind het zelf niet nodig, omdat: (a) de uitvalkans anekdotisch is, aangezien de populatie van dit forum en anderen slechts een fractie vertegenwoordigt van de totale S550-productie; en (b) mijn auto geen enkele indicatie van uitval heeft vertoond (en ik het dashboard de hele tijd met de A/F-meter omhoog laat draaien om te controleren). Ten tweede, als je in een getunede/gemodificeerde auto rijdt, wil je misschien overwegen deze te vervangen voor de gemoedsrust, aangezien een storing onder dergelijke extra belasting kan leiden tot een catastrofale storing.
 
.

De vervangende sensor is noch nieuw, noch onbewezen, hij is in productie en wordt sinds minstens 2018 in nieuwe Ford-voertuigen geĂŻnstalleerd en heeft tot nu toe geen enkele indicatie gegeven dat hij problematisch is.

Volkomen onjuist, zie de post van Turbotigger hierboven.

Ook onwaar, zoals Turbotigger hierboven heeft gepost, is de verbeterde sensor sinds minstens medio 2018 in nieuwe voertuigen geĂŻnstalleerd.

Met alle respect, je hebt veel leerzame en informatieve berichten, waar ik dankbaar voor ben, zoals ik er zeker van ben dat vele anderen dat ook zijn. Het plaatsen van ongegronde beweringen als feit doet afbreuk aan de vele geweldige bijdragen die je levert.




40 jaar als ingenieur en dat is de “enige” conclusie die je kunt trekken, lol? Zou een mogelijke conclusie niet kunnen zijn dat Ford mogelijk een zwakte in de bestaande sensor heeft herkend en als reactie daarop een sensor heeft ontworpen die minder gevoelig is voor storingen?
Is het eerlijk om aan te nemen dat je projectingenieur was en geen proces- of productietechnicus?



Ik noem het OEM omdat het precies hetzelfde is als degene die sinds 2018 uit de fabriek komt.

AFAIK is BU5Z-9F972-CA de enige die momenteel in productie is, aangezien de oude stijl (BU5Z-9F972-B) is uitgefaseerd.

Motorcraft biedt ook originele FoMoCo-vervangingsonderdelen aan, die eigendom zijn van, worden onderschreven door en een handelsmerk zijn van Ford, zijn gebouwd volgens de specificaties van Ford en kunnen bij elke Ford-dealer worden opgehaald als een directe vervanging. In veel gevallen worden hun onderdelen op dezelfde assemblagelijn gebouwd als FoMoCo-vervangingsonderdelen, wat verre van is wat de meesten als aftermarket beschouwen.
Veel Ford-dealers geven je via hun webpagina een portaal naar het onderdelensysteem dat de onderdelenafdeling gebruikt. Ik heb gisteren het systeem van mijn lokale dealers gecontroleerd en het vermeldde BU5Z-9F972-B als de lagedrukbrandstofsensor voor 2015 - 2019 Ecoboost Mustangs. Zelfs de foto's die mensen van de sensor en de verpakking hebben geplaatst, hebben BU5Z-9F972-B op de verpakking, terwijl het onderdeel het -CA-nummer had. Dus ik weet niet zeker hoe iemand zou weten of een bepaalde versie is vervangen. De portal zei eigenlijk dat BU5Z-9F972-B BU5Z-9F972-A verving, wat me vertelt dat ze het onderdeelnummer in hun onderdelensysteem zullen wijzigen als ze een onderdeel vervangen, wat niet het geval is.

Veel mensen, zelfs in deze thread, hebben gemeld dat hun 2018's het -BA-onderdeel hebben. Het zou interessant zijn als mensen met 2019's de connector van hun auto's zouden halen en zouden zien hoe het onderdeel is gemarkeerd en terug zouden rapporteren.

Omdat ik zowel in de auto- als in de defensie-industrie heb gewerkt, weet ik zeker dat beide erg specifiek zijn over het markeren van onderdelen en eisen dat er een identificatie op het onderdeel staat die terugverwijst naar wie het daadwerkelijk heeft gemaakt. Ik weet zeker niet hoe het onderdeelnummeringssysteem van Ford werkt, maar als je twee onderdelen hebt die zijn gemarkeerd met een variatie van het vermelde onderdeelnummer dat ook niet-consequente visuele verschillen heeft, leidt dat me tot de conclusie dat het hetzelfde onderdeel is dat door verschillende leveranciers is gemaakt.

De reden dat ik niet geloof dat er een ontwerpwijziging heeft plaatsgevonden tussen het -BA- en -CA-onderdeel, is de technologie die wordt gebruikt in sensoren zoals deze van een klasse genaamd Microelectromechanical systems of MEMS. Aangezien deze sensor slechts drie aansluitingen heeft, stroom, aarde en uitgang, zou het een piëzoresistieve rekstrookchip zijn die de brandstofdruk daadwerkelijk omzet in een uitgangsspanning.

Deze MEMS beginnen met een siliciumwafer, net als elke IC. Vervolgens wordt een holte aan de achterkant geëtst, waardoor een dun membraan overblijft, waarvan de dikte het drukbereik bepaalt. Aan de tegenoverliggende kant worden vier weerstandselementen in het silicium gedoteerd en aangesloten als een Wheatstone-brug. Wanneer er druk wordt uitgeoefend, buigt het silicium af, waardoor twee weerstanden in compressie gaan, waardoor hun weerstand afneemt, en twee in spanning, waardoor de weerstand toeneemt. Dit veroorzaakt een onbalans die u een uitgangsspanning geeft die evenredig is met de druk.

Zoals elke IC is de betrouwbaarheid voor een MEMS extreem hoog. Er kan ook heel weinig worden gedaan op het gebied van ontwerpwijzigingen die niet ook programmagerelateerde wijzigingen aan de ECU zouden vereisen. Mechanische veranderingen aan de behuizing hebben geen invloed op de manier waarop de MEMS werkt.

Het feit dat deze sensor sinds 2010 in alle benzinemotoren wordt gebruikt en er geen terugroepacties of TSB's zijn geweest en hetzelfde onderdeelnummer in 2019 nog steeds wordt opgeroepen, heb ik er moeite mee te accepteren dat het -CA-onderdeel meer is dan een andere leverancier. Zelfs als blijkt dat het -CA-onderdeel nu uit de fabriek in nieuwe auto's verschijnt, zou ik er meer toe geneigd zijn te geloven dat het een leverancierswissel is vanwege kosten- of leveringsvoordelen.

Met alle respect voor u en TurboTigger, geen van beiden heeft enig bewijs geleverd dat mijn positie zou weerleggen. Het is heel goed mogelijk dat ik het helemaal mis heb, maar totdat iemand beide versies openknipt en overtuigend bewijs van het tegendeel presenteert. Als ik ongelijk heb, zal ik de eerste zijn om het toe te geven.

Ik weet niet zeker waarom je zou aannemen dat ik projectingenieur was. Ik heb de afgelopen 13 jaar voor Lockheed Martin gewerkt, ik ben de lead manufacturing engineer in de Production Engineering-afdeling. Mijn verantwoordelijkheden omvatten: het begeleiden van minder ervaren engineers in de groep, het ontwerpen van productieprocessen, het genereren van testplannen, het definiëren van inspectie-eisen, het ontwerpen van gereedschappen/armaturen, het schrijven van bouwprocedures, het bieden van dagelijkse ondersteuning van productielijnen en het oplossen van productie- en leveranciersproblemen. Als lid van nieuwe productkernteams beoordeel ik ontwerpdocumenten om ervoor te zorgen dat de ontwerpen produceerbaar zijn en definieer ik ontwerpwijzigingen als dat niet het geval is. Ik genereer contractuele leverbare documenten, communiceer met de klant over productiethema's en reis naar klantlocaties om productproblemen op te lossen of te helpen bij kwalificatietests. Ik ben ook de expert ter plaatse op het gebied van milieukwalificatietests en milieustresstests in de productie.


Dave
 
Vraag voor jou Dave, je lijkt te weten waar je het over hebt, dus ik vertrouw op je antwoorden.
Zou dat kleine gaatje dat te zien is op wat mensen zeggen dat het "NIEUWE" deel is, enig effect hebben op de doorbuiging of reactietijd van de wafers in vergelijking met het 'verzegelde' deel, of zou dat deel van de elektronica gescheiden zijn van atmosferische ontluchting? Vertegenwoordigt dat gat een mogelijke ontwerpupdate of zou het gewoon een locatiejig voor montageoriëntatie kunnen zijn?
 
Totdat iemand het opent, zullen we het niet echt weten. Zoals u zegt, het zou een gereedschapsgat kunnen zijn of een gat om gietmassa in te spuiten om de sensorchip en bedrading milieuvriendelijk af te dichten/te beschermen, of een atmosferisch referentiegat. In de jaren 80 waren we een van de eerste bedrijven die een druksensor introduceerden voor procesbesturingstoepassingen (denk aan raffinaderijen en energiecentrales) en om de chip van het proces te isoleren, zat er een tinnen roestvrijstalen membraan tussen het proces en de chip. Dit vereiste dat de ruimte gevuld werd met vloeistof om de vloeistof over te brengen, het zou een vulpoort daarvoor kunnen zijn.

Het probleem met het feit dat het een atmosferische poort is, is dat het zich op de slechtst mogelijke plek bevindt. Na verloop van tijd zal het verstopt raken met vuil. Als het nodig was, zou ik via de connector ontluchten.

Houd er rekening mee dat van extreem lage barometrische druk tot extreem hoge druk ongeveer 3,5 psi vertegenwoordigt en van zeeniveau tot 6000 voet hoogte ongeveer 10 psi vertegenwoordigt. Deze extremen zijn waarschijnlijk niet belangrijk om voldoende brandstof bij de hogedrukpomp te houden.

Dave
 
Dave, Boeing heeft je nodig!
 
21 - 40 of 75 Posts