Hoeveel hebben de brandstofdruksensor vervangen en waarom?
Waar kan ik je boek lezen?Dat is de sleutel; je hebt een code die aangeeft dat er een probleem was. Het vervangen van een sensor zonder symptomen of codes is in mijn ogen geen goed gebruik van je middelen.
Dave
Eigenlijk is Ford medio 2018 begonnen met het plaatsen van de "nieuwe" sensor in de eco mustang, ik kan niet spreken voor andere 2.3 voertuigen, maar de mustang is zeker geĂĽpdatet in 2018.Het probleem is ervan uitgaan dat de aftermarket sensor "geĂĽpdatet" is. Als hij "geĂĽpdatet" was, zou de fabriek hem in nieuwe voertuigen plaatsen, wat ze niet doen.
Er zijn een paar niet-essentiële visuele verschillen, maar niemand heeft enig bewijs gepresenteerd dat er iets aan is dat functioneel anders is of dat hij betrouwbaarder is.
Ik ben al meer dan 40 jaar ingenieur en ondersteun de productie, en elke keer als je naar een andere leverancier gaat voor een onderdeel dat precies volgens dezelfde specificaties is gemaakt, zullen er bijna onvermijdelijk visuele verschillen zijn. Gezien de miljoenen van deze sensor die Ford de afgelopen 10 jaar in al hun benzinemotoren heeft gestopt, kan ik alleen maar concluderen dat het niet meer is dan een onderdeel van een andere leverancier.
Dave
Goed genoeg voor mij! Ik trek mijn eerdere verklaring in. Als je auto een 15-18 is, vervang die dan.Eigenlijk is Ford medio 2018 begonnen met het plaatsen van de "nieuwe" sensor in de eco mustang, ik kan niet spreken voor andere 2.3 voertuigen, maar de mustang is zeker in 2018 geĂĽpdatet.
Het is ook niet alleen een visuele verandering.
Het bestelde artikel was BU5Z-9F972-B. Het werkelijke onderdeelnummer op de sensor is echter BU5A-9F972-CA. (Nieuwe sensor onderaan). Volgens sommige berichten hebben de Mustangs uit 2018 nog steeds de oude sensor.
Het lijkt erop dat het onderdeel door Ford is herzien. De herziene sensor heeft een extra gat voor de atmosferische druk.
![]()
Ik heb die druksensor al een jaar in mijn la liggen... omdat ik een groot voorstander ben van "Als het niet kapot is..." (ook al zou in dit geval 'kapot' een GROOT probleem zijn dat je wilt vermijden). Dat is de beste vergelijking en beschrijving die ik tot nu toe heb gezien. Ik ga dat ding nu zo snel mogelijk plaatsen.Eigenlijk begon Ford medio 2018 de "nieuwe" sensor in de eco mustang te plaatsen, ik kan niet spreken voor andere 2.3 voertuigen, maar de mustang is zeker in 2018 geĂĽpdatet.
Het is ook niet alleen een visuele verandering.
Het bestelde artikel was BU5Z-9F972-B. Het daadwerkelijke onderdeelnummer op de sensor is echter BU5A-9F972-CA. (Nieuwe sensor onderaan). Volgens sommige berichten hebben de Mustangs uit 2018 nog steeds de oude sensor.
Het lijkt erop dat het onderdeel door Ford is herzien. De herziene sensor heeft een extra gat voor atmosferische druk.
![]()
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, dat is de oorzaak, de mijne had een onregelmatige stationairloop en de bijgewerkte Evap-slang heeft dat probleem opgelost.Ik heb die druksensor al een jaar in mijn la liggen... omdat ik een groot voorstander ben van "Als het niet kapot is..." (ook al zou in dit geval 'kapot' een GROOT probleem zijn dat je wilt vermijden). Dat is de beste vergelijking en beschrijving die ik tot nu toe heb gezien. Ik ga dat ding nu zo snel mogelijk plaatsen.
Denk je dat dit mogelijk verband kan houden met een af en toe een dip in het toerental als ik stationair draai?
Ik heb die druksensor al een jaar in mijn la liggen... omdat ik een groot voorstander ben van "Als het niet kapot is..." (ook al zou in dit geval 'kapot' een GROOT probleem zijn dat je wilt vermijden). Dat is de beste vergelijking en beschrijving die ik tot nu toe heb gezien. Ik ga dat ding nu zo snel mogelijk installeren.
Denk je dat dit mogelijk verband kan houden met een af en toe een dip in het toerental als ik stationair draai?
Motorcraft is een aftermarket leverancier van onderdelen voor Ford en andere merken voertuigen. Er zijn heel veel onderdelen die Motorcraft voor Ford verkoopt als OE-vervanging die niet dezelfde zijn als die uit de fabriek komen. Motorcraft is een apart winst- en verliescentrum binnen Ford, dus ze hebben hun eigen leveranciersbasis.Ik weet niet zeker waarom je de sensor aftermarket noemt. Het is een OEM-vervanging die rechtstreeks van Ford kan worden gekocht.
.Ik hoop dat jullie die de sensor voor de zekerheid vervangen, beseffen dat een nieuw, onbewezen onderdeel statistisch gezien waarschijnlijker defect raakt dan een onderdeel dat al een tijdje correct functioneert.
Volkomen onjuist, zie de post van Turbotigger hierboven.In het geval van de brandstofdruksensor gebruikt Ford sinds 2010 hetzelfde onderdeel met hetzelfde onderdeelnummer in alle benzinemotoren en dat is nog steeds zo. Het aftermarket-onderdeel dat iedereen vervangt, heeft een paar onbelangrijke, kleine visuele verschillen, maar er is geen bewijs dat het betrouwbaarder is dan het fabrieksonderdeel (en het zou een hogere uitvalkans kunnen hebben).
Dave
Ook onwaar, zoals Turbotigger hierboven heeft gepost, wordt de geĂĽpgrade sensor sinds minstens medio 2018 in nieuwe voertuigen geĂŻnstalleerd.Het probleem is dat ervan wordt uitgegaan dat de aftermarket-sensor "geĂĽpdatet" is. Als hij "geĂĽpdatet" was, zou de fabriek hem in nieuwe voertuigen plaatsen, wat ze niet doen.
40 jaar als ingenieur en dat is de "enige" conclusie die je kunt trekken, lol? Zou een mogelijke conclusie niet kunnen zijn dat Ford misschien een zwakte in de bestaande sensor heeft herkend en als reactie daarop een sensor heeft ontworpen die minder gevoelig is voor defecten?Ik ben al meer dan 40 jaar ingenieur en ondersteun de productie, en elke keer dat je naar een andere leverancier gaat voor een onderdeel dat exact volgens dezelfde specificaties is gemaakt, zijn er bijna onvermijdelijk visuele verschillen. Gezien de miljoenen van deze sensor die Ford de afgelopen 10 jaar in al hun benzinemotoren heeft geplaatst, kan ik alleen maar concluderen dat het niets meer is dan een onderdeel van een andere leverancier.
Ik noem het OEM omdat het exact hetzelfde is als het onderdeel dat sinds 2018 uit de fabriek komt.Ik noem het aftermarket omdat het niet hetzelfde is als het onderdeel dat uit de fabriek komt.
Dave
Mogelijk, ik heb de mijne rechtstreeks bij mijn lokale Ford-dealer gekocht voor $ 23 plus belasting.Is eBay een betrouwbare bron hiervoor? Elders kost het ongeveer twee keer zoveel, ik vraag me af of daar een goede reden voor is
Begrepen, bedanktMogelijk heb ik de mijne rechtstreeks bij mijn lokale Ford-dealer gekocht voor $23 plus belasting.
Mijn 2018 werd geleverd met de oude stijl en is inderdaad defect geraakt. Ik had de nieuwe al bij de hand als verzekering, maar heb hem nooit vervangen omdat ik dacht: als hij niet kapot is, moet je hem niet repareren. Ik heb hem vervangen en de auto reed alsof er nooit iets was gebeurd. Het nieuwe onderdeel ziet er iets anders uit dan het oude. Zelfs als het verschillende leveranciers betreft, geen ontwerpverschillen, krijg je zelfs bij het bouwen volgens dezelfde specificaties een iets ander product vanwege verschillen in grondstoffen, bewerking, productieprocessen en bouwkwaliteit. Ik kom dit de hele tijd tegen in de elektronica-industrie. Componenten worden van meerdere leveranciers betrokken, meestal degene die voorraad heeft, een goede prijs en op tijd kan leveren. Meestal weet je pas dat een onderdeel ondeugdelijk is als het niet slaagt voor een functionele test, of erger nog, in het veld faalt. In het geval van deze brandstofsensor, die uit de eerste hand een storing heeft ervaren, geloof ik in het vervangen door het nieuwere onderdeel.Mogelijk heb ik de mijne rechtstreeks van mijn lokale Ford-dealer gekocht voor $23 plus belasting.
Ik heb de mijne van eBay. Kostte niet veel, snel geleverd, werkt prima.Is eBay een betrouwbare bron hiervoor? Overal elders is het ongeveer twee keer zo duur, ik vraag me af of daar een goede reden voor is
Goed om te weten, bedankt SargeIk heb de mijne van ebay. Kostte niet veel, snel geleverd, werkt prima.
Ik ben brutaal, maar hetzelfde kan gezegd worden van de originele versie op mijn auto, zoals afgeleverd vanuit de fabriek. Ik denk dat de conclusie van deze discussie ten eerste is dat als je in een standaard voertuig rijdt en je zorgen hebt (of ze nu reëel of ingebeeld zijn), je de sensor moet vervangen. Ik vind het zelf niet nodig, omdat: (a) de uitvalkans anekdotisch is, aangezien de populatie van dit forum en anderen slechts een fractie vertegenwoordigt van de totale S550-productie; en (b) mijn auto geen enkele indicatie van uitval heeft vertoond (en ik het dashboard de hele tijd met de A/F-meter omhoog laat draaien om te controleren). Ten tweede, als je in een getunede/gemodificeerde auto rijdt, wil je misschien overwegen deze te vervangen voor de gemoedsrust, aangezien een storing onder dergelijke extra belasting kan leiden tot een catastrofale storing.Ik heb de mijne van eBay. Heeft niet veel gekost, snel geleverd, werkt prima.
Veel Ford-dealers geven je via hun webpagina een portaal naar het onderdelensysteem dat de onderdelenafdeling gebruikt. Ik heb gisteren het systeem van mijn lokale dealers gecontroleerd en het vermeldde BU5Z-9F972-B als de lagedrukbrandstofsensor voor 2015 - 2019 Ecoboost Mustangs. Zelfs de foto's die mensen van de sensor en de verpakking hebben geplaatst, hebben BU5Z-9F972-B op de verpakking, terwijl het onderdeel het -CA-nummer had. Dus ik weet niet zeker hoe iemand zou weten of een bepaalde versie is vervangen. De portal zei eigenlijk dat BU5Z-9F972-B BU5Z-9F972-A verving, wat me vertelt dat ze het onderdeelnummer in hun onderdelensysteem zullen wijzigen als ze een onderdeel vervangen, wat niet het geval is..
De vervangende sensor is noch nieuw, noch onbewezen, hij is in productie en wordt sinds minstens 2018 in nieuwe Ford-voertuigen geĂŻnstalleerd en heeft tot nu toe geen enkele indicatie gegeven dat hij problematisch is.
Volkomen onjuist, zie de post van Turbotigger hierboven.
Ook onwaar, zoals Turbotigger hierboven heeft gepost, is de verbeterde sensor sinds minstens medio 2018 in nieuwe voertuigen geĂŻnstalleerd.
Met alle respect, je hebt veel leerzame en informatieve berichten, waar ik dankbaar voor ben, zoals ik er zeker van ben dat vele anderen dat ook zijn. Het plaatsen van ongegronde beweringen als feit doet afbreuk aan de vele geweldige bijdragen die je levert.
40 jaar als ingenieur en dat is de “enige” conclusie die je kunt trekken, lol? Zou een mogelijke conclusie niet kunnen zijn dat Ford mogelijk een zwakte in de bestaande sensor heeft herkend en als reactie daarop een sensor heeft ontworpen die minder gevoelig is voor storingen?
Is het eerlijk om aan te nemen dat je projectingenieur was en geen proces- of productietechnicus?
Ik noem het OEM omdat het precies hetzelfde is als degene die sinds 2018 uit de fabriek komt.
AFAIK is BU5Z-9F972-CA de enige die momenteel in productie is, aangezien de oude stijl (BU5Z-9F972-B) is uitgefaseerd.
Motorcraft biedt ook originele FoMoCo-vervangingsonderdelen aan, die eigendom zijn van, worden onderschreven door en een handelsmerk zijn van Ford, zijn gebouwd volgens de specificaties van Ford en kunnen bij elke Ford-dealer worden opgehaald als een directe vervanging. In veel gevallen worden hun onderdelen op dezelfde assemblagelijn gebouwd als FoMoCo-vervangingsonderdelen, wat verre van is wat de meesten als aftermarket beschouwen.
LOL, eigenlijk had ik een aanbod van Boeing Space Systems net voordat ik mijn huidige positie bij Lockheed Martin accepteerde. Was niet geïnteresseerd in een verhuizing naar Californië.Dave, Boeing heeft je nodig!